10 Eylül 2012 Pazartesi

US Open Erkekler Finali : Novak Djokovic - Andy Murray

Geldik büyük maça. Her ne kadar Federer'in erken veda etmesi, Nadal'ın sakatlığı dolayısıyla turnuvadan çekilmesi biraz hayal kırıklığı yaratsa da, şu anda en büyük 4 isimden 2'si finalde karşılacak bugün. Olimpiyat Şampiyonu ünvanıyla Murray, 5. Grand Slam finalinde artık kazanmak isteyecek. Daha önce oynadığı 4 Grand Slam finalini de kaybetmişti hatırlayacağınız gibi.(2010, 2011 Avustralya Açık, 2008 Amerika Açık,2012 Wimbledon)


Djokovic ise geçen senenin şampiyonu olarak tekrar finalde. Nadal'ın çekilmesi en çok ona yaradı diyebiliriz. Nadal turnuvada yer alsaydı eğer, yarı finalde Nadal ile oynayacaktı Nole. Şimdi ise Nadal'a kıyasla nispeten daha zayıf bir rakip olan Ferrer'e karşı oynadı yarı final maçını.Eski şampiyon bugün de favori olarak çıkacak korta. Bahis oranları da Djokovic'e 1.20-1.40 aralığında bir oranı uygun görmüş. Kişisel fikrim olarak ben de Djokovic'i bugün bir adım( sadece bir adım :) ) önde görüyorum.


Maçın kritik noktalarına gelecek olursak, öncelikle iki tenisçi de fizik-kondisyon olarak en üst seviyedeler. ATP turunun bu konuda en iyi 3 tenisçisinden 2'si Murray ve Djokovic. Bu nedenle bugün birbirlerini yormaları zor gözüküyor. 1. servis oyuna sokma yüzdeleri ve basit hatalar bugün belirleyici bir faktör olabilir. Bunun dışında finale gelene kadar Murray'nin Djokovic'e kıyasla 5 saat daha fazla kortta kaldığını hatırlatalım. Olası bir 5. sette bu eski maçlardan gelen yorgunluk belirtileri baş gösterebilir Murray'de her ne kadar üst düzey bir kondisyona sahip olsa da.



Bir diğer konu da mental savaş. İki tenisçi de mental olarak rakibi etkilemede uzman. Djokovic'in "yoruldum, öldüm, bittim" tavırlarından sonra neler yapabildiğini çok iyi hatırlıyoruz. Aynı şekilde Murray de omuzlarını aşağıya salıp, yüzüne yorgun bir ifade takınıp üst üste winner'lar atabilen bir tenisçi. İkisi de birbirini çok iyi tanıyor, birbirlerinin oyunlarına gelmeleri zor. Ama eminim ki, ikisi de rakibini mental olarak yıpratmayı deneyecektir. Aralarındaki 14 maçta 8-6 Djokovic üstünlüğü olduğunu da hatırlatalım son olarak.

Keyifli ve benim beklentime göre uzuuun bir maç olacak. Ben 3-2 Djokovic diyorum, izleyip görelim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder